Utorak, 20. veljače 2018.



Početna


Aktualno


Župa


Grad


Konavle


Županija


Zanimljivosti

Župa:    Politika i gospodarstvo    |   Sport    |   Crna kronika    |   Župa info    |   Župski đir    |   

Mali oglasi

Početna / Župa / Politika i gospodarstvo /    Sve vijesti iz rubrike Politika i gospodarstvo

Braniteljska zadruga Mir iz Mlina o Kuparima: Gospodine Premijeru....

13.03.2014.


- Gospodine Premijeru,  imate li sposobnost razmišljanja van postojećih okvira, imate li hrabrosti prepoznati budućnost, imate li odlučnosti iz političara prerasti u državnika iz činovnika u vizionara. Ako sve to imate, mi smo spremni ne slijediti Vas, (nismo sljedba, već samosvjesne snažne i poletne osobnosti), već poduprijeti Vas. 

 

 

Poduprijeti Vas svojim znanjem, svojom spretnošću, sposobnošću, poduprijeti Vas autoritetom Dragovoljaca (potpuno drukčijih od onih koje ste do sada upoznali), autoritetom dokazanih pobjednika, autoritetom broja, broja Zadrugara. 

 

Zanima li Vas išta od ovoga?  Javite se, sklonite u stranu one koji nam priječe komunikaciju, poručuli su to članovi župske Braniteljske zadruge Mir koji su i službeno iskazali intes za ulaganje u Kuparima.

 

Ta je Zadruga, prema riječima upravitelja Želimira Čizmića osnovanja u rujnu 2013. godine upravo s ciljem prijave na natječaj za obnovu Kupara. Njihovu ponudu donosimo u cijelosti

 

 

Ovo je ozbiljna (iako neobvezujuća) ponuda na Vaš Poziv, kojom pokušavamo skrenuti pozornost na jedan veoma učinkovit, atraktivan, ali nažalost u priličnoj mjeri zanemaren način organiziranja i poslovanja. Riječ je o Zadrugarstvu i ogromnom potencijalu koje nosi sa sobom. To se odnosi na financiranje, izgradnju te poslovanje u rasponu od tržišnog verificiranja pa do snabdijevanja za potrebe krajnih korisnika. Ovim se postižu učinci optimalne sinergije.

 

 

 

Kad je turizam, sa svim svojim pozitivnim, ali i mnogobrojnim negativnim posljedicama u središtu pozornosti, često se zaboravlja na njegov sinergijski potencijal i njegov multiplicirajući faktor, koji jedini mogu poništiti negativne učinke i posljedice na društvo općenito, ponaosob na lokalnu zajednicu.

 

 

Zadrugarstvo zbog svoje solidarne naravi, kao i konačnih ciljeva, može biti rješenje za mnoge probleme u pokretanju gospodarske aktivnosti u RH, te može aktivirati brojne resurse od kapitalnih pa do ljudskih.

 

                                                 - 2 -

 

Također može pružiti odgovor kako uravnotežiti potrebe našeg društva s ambicijama i legitimnim težnjama investitora. Svakako je jedino koje može uz pomoć lokalne zajednice i struke (ekoloških udruga) zaštiti okoliš, ali i neutralizirati negativne socio-psihološke efekte. Dakle može biti primjer ODRŽIVOG RAZVOJA, kako se to danas voli spominjati, nažalost bez konkretnog sadržaja.

 

Zadrugarstvo otvara radna mjesta, odgovorno i solidarno se odnosi spram financija, uključuje mnoge proizvode svojih i članova priključenih zadruga, aktivira energiju, potiče multiplikaciju (u jednoj prihodovanoj Kuni, uključeno je mnogo domaćih proizvoda, a ona se "okrene" više puta), a sve to rađa optimizam koji s vremenom postaje "zarazan" i vraća se u društvo kroz (izgubljeno) samopouzdanje. Zadrugarstvo u Europi ostvaruje oko 5 milijuna radnih mjesta, u RH je 20 tisuća (za sada) zadrugara, unatoč manjkavoj zakonskoj regulativi.

 

Naš je cilj kroz ovu PONUDU pokrenuti ono što se na žalost ne vidi ili ne želi vidjeti, a to je ogroman potencijal koji nam se nudi i koji je dostatan za izlazak iz krize i posvemašnji gospodarski uzlet. To se ne može postići nikakvim stranim investicijama, pa ni domaćih investitora zbog mnogobrojnih objektivnih razloga, koje smo na zahtjev spremni i šire obrazložiti.

 

Samo domaći čovjek, privlačeći na jasnoj interesnoj podlozi inozemne partnere (opet kroz zadrugarstvo) može zainteresirano i motivirano gospodariti resursima koji Vama (nama svima) stoje na raspolaganju za sada samo kao "mrtvi kapitali". Stoga je na Vama, za te "mrtve kapitale" nadležnima, velika odgovornost prema društvu, državi, ali u konačnici i prema sebi samima, pa vjerujemo da će ova ponuda biti pozorno osmotrena.

 

Ne zaboravimo jednostavnu ali istinitu i neprikosnovenu činjenicu. Turizam, posebno hotelijerstvo su kapitalno i radno intezivne djelatnosti, nažalost istovremeno nisko akumulativne. Zbog toga nema mnogo istinskih turističkih (ma kako se nama predstavljali) investitora. Uglavnom se radi o spekulativnom kapitalu, a on može biti višeznačno spekulativan.

 

                                              - 3 -

 

Zato u hrvatskom, poglavito dubrovačkom hotelijerstvu imamo građevinare, rudare (nekretnine), prehrambene i trgovačke magnate, ali ponajmanje hotelijere. Kao što je jednom u ono optimistično vrijeme (2007 g.) jedan agilni investitor izjavio : "Nitko ne želi godinama "konobariti", ako ne mogu izgraditi i preprodati ville, onda me zanima građevinski zahvat i plasman opreme, a za ostalo neka se brinu menadžment kompanije". A one se brinu da prvo rješavaju svoje prioritetne destinacije, što za njih RH i Dubrovnik nisu. Ako pak i uđu u vlastito poslovođenje, tada politikom cijena i formiranja sezona, koče svaki pokušaj produženja sezone, a to se opet vraća kroz umanjeno snabdijevanje, nesigurna radna mjesta itd., dakle poništavaju svaki pozitivan učinak, inače po društvo negativnog turizma, a multipliciranost se izgubi u potpunosti.

 

Usuprot tome, Zadrugarstvo se ne odriče profita, ali je realnije i manje je "nervozno" glede brzog povrata uloženog, jer takav povrat u ovoj industriji ne postoji nigdje. Prije svega pri izgradnji ne napuhuje cijene, a još manje pri trgovanju i plasmanu kapacitetima, oblikovanju programa i nastojanju formiranja konkurentne i korektne ponude. Ono također ne kupuje u snabdijevanju jeftinije uvozno, upitne svježine i kakvoće, već otkupljuje od domaćih proizvođača, prije svega ostalih zadruga, koje time dobivaju priliku pošteno i ravnopravno se natjecati na tržištu, što opet osigurava radna mjesta, državi poreze i razvoj ostalih regija, a u kalkulacijama se ne ispostavlja kao neisplativo.

 

Ukratko, dobit za zadrugara se iskazuje kroz rad, kontinuitet, dugoročnost i naravno kroz isplativost poslovanja (povrat uloženog, osiguranje održavanja i reinvesticija), a ponajviše kroz dinamiziranje poslovnih okolnosti i gospodarskih kapaciteta u društvu i državi. Sve mu se to pozitivno vraća ozbiljujući se u suradničkoj mreži i formiranju tržišta.

 

Ovdje napominjemo da su kroz različite kanale komunikacije i umreženosti, te kroz razne proaktivne i kreativno osmišljene programe, zadrugari diljem svijeta potencijalni suradnici, sufinancijeri, ali prije svega  potencijalni  zainteresirani korisnici kapaciteta. Dakle gosti, dakle tržište. A ono je ogromno. U svijetu postoji cca. Milijardu zadrugara, a neka je samo 1 posto njih imućno i zainteresirano koristiti dinamiziranu

                                                   - 4 -

 

komunikaciju, stručnu razmjenu i sudjelovati u posebnim programima, od odmorišnih, rekreativno-športskih, umirovljeničkih, pa do stručno obrazovnih, već se ima značajno tržište. Tu spadaju sastanci, "events", kongresi, incentive (MICE), studijska putovanja. Dakle samo tih jedan posto je potencijalno tržište na kojemu možemo biti jako konkurentni.

 

Također, naša zadruga pored svega navedenog ima razgranate dodire s veteranskim udrugama diljem svijeta i sa mnogobrojnim činovništvom i bazama NATO-a u Europi (tu se najmanje radi o tzv. Običnim "prolupalim" vojnicima). Visoki časnici, časnici, dočasnici, profesionalni vojnici njima profesionalno pridruženi civili, a svima njima pridruženi članovi obitelji, tvore dalje stotine tisuća ljudi zainteresiranih za dolazak i boravak u raznim organiziranim oblicima, odmorišnim, ali i profesionalnim programima.

 

O ostalim tržišnim mogućnostima koje naši suradnici imaju i to u dokazanom uspjehu, moglo bi se razgovarati satima i pisati stotine stranica. Možda da se spomene samo jedna od turistički potencijalno najinteresantnijih i najmoćnijih skupina, a to su umirovljeničke mreže.

 

Neki od naših članova i vanjski suradnici su dokazani stručnjaci na svjetskim tržištima; pomorstvo, turizam. Naša BZ MIR broji 16 članova (14 utemeljitelja), ali mi računamo na desetke pa i stotine tisuća potencijalnih članova iz Hrvatske i svijeta, privučenih atraktivnim programima, investicijskim i poslovnim, što smo prethodno spominjali.

 

Također KUPARI 1 je tek JEDAN od programa na koji računamo. U našoj viziji namjeravamo uključiti i druge objekte od Dubrovnika preko Istre i otoka, Zagorja pa do Vukovara i Iloka. Sve u svemu minimalno 15 000 (petnaest tisuća) postelja, pretežno vezano uz objekte u vlasništvu Države i njenih institucija. Treba povezati kolike se mogućnosti time otvaraju, čime se vračamo na jedan jedini pozitivni učinak turizma, a to je multiplicirajući efekt, kroz sinergiju i odgovorno planiranje, izgradnju i CJELOGODIŠNJE poslovanje na cijelom prostoru. Zašto to ne postoji kod dosadašnjih vlasnika Hotela na Dubrovačkoj i ostalim rivijerama, oni najbolje znaju.

 

                                                  - 5 -

 

Mi znamo i ovim objelodanjujemo Vama i cjelokupnoj hrvatskoj javnosti, da nam je to isključivi i jedini, u svakom slučaju realno ostvariv cilj.

 

Na državnim nadležnim tijelima bi bio zadatak da budu fleksibilni i uviđavni te da prijeko potrebitim mjerama na zakonodavnom polju, ali i ostali, stvore optimistični i kvalitetan ambijent za razvoj Zadrugarstva.

 

SADRŽAJ PONUDE: KUPARI 1

 

- 5 objekata, max. 1500 kreveta (600 - 650 soba i apartmana raznih razina)

- Športsko rekreativni centar, zatvoreni i otvoreni sadržaji

- kongresni centar do 5000 mjesta

- kvaliteta objekata; osnovnih i pratećih dovesti na razinu 5 * zvjezdica.

- kvaliteta usluga i pratećih cjelogodišnjih programa 5+* zvjezdica

- broj uposlenika; stalno uposlenih 450, povremeno do 600

- gradnja objekata; energetski učinkovita po najvišim EU standardima,

 

- investicija 80 – 130 milijuna Eura (120 – 200 tisuća EUR po sobi)

(ovisno o dozvoljenim mogućnostima vanjskih sadržaja)

 

Važna napomena: Niža cijena izgradnje (investicije), omogućuje kasnije bolje i konkurentnije pozicioniranje na tržištu, t.j. Ista kvaliteta  manja cijena proizvoda, posljedično veća prosječna i mogućnost cjelogodišnje popunjenosti do razine od 80%

 

Izvor sredstava: članarine, a cilj je učlaniti minimalno 100 tisuća članova (u zemlji i inozemstvu) s tim da se uz atraktivan program, dobro i pravilno predstavljen, može s vremenom uključiti i do milijun članova.

 

Osnovica članarine i upisnine bi bila atraktivna i prihvatljiva (ovisno o projekciji i animiranom broju članstva tijekom prve godine), a dovoljno velika za početnu akumulaciju kapitala, koja bi omogućila korištenje sredstava iz javnih izvora, zakonski dozvoljenih i predviđenih, od HBOR pa do komercijalnih kredita s tržišta.

 

Naravno, koristila bi se i sredstva po osnovama samozapošljavanja, poticanja malog i srednje poduzetništva s planom izvedbe radova i

                                                   - 6 -

 

opremanja, t.j. sudjelovanja u projektu. Također, ako se pokaže potrebitim, ali samo kao krajnja mjera, može se ući i u izdavanje dionica, pa iznimno i u kvalitetno partnerstvo s grupacijama sličnih afiniteta.

 

Rok izvedbe :

 

1. (prva) godina Animacija i projekt, te priprema gradilišta

 

2. i 3. (druga i treća) godina izgradnja i dovršenje

 

4. (četvrta) godina stavljanje u funkciju i početak rada

 

5. (peta) godina, otklanjanje početnih nepravilnosti, uočenih manjkavosti i optimalizacija rada na razini predviđene popunjenosti i cjelogodišnjeg rada

 

Molimo Vas da našu ponudu i osvrt (Uvod) shvatite najozbiljnije te nam dadete priliku dodatno usmeno i pismeno raščlaniti i objasniti temeljnu ideju, te ukazati da ovaj i ovakav model, može biti siguran put u izlasku iz stagnacije (kriza ne postoji) cijelog društva. Prije svega jer u našoj zemlji prema nekim iskazima postoji štednja od 160 milijardi, što je značajan čimbenik stabilnosti, ali i potencijalni izvor nestabilnosti ukoliko i dalje bude na ovakav način imobilizirana, t.j pasivna. Također skoro pa 400 tisuća nezaposlenih, nisu i ne smiju biti balast ni teret, već prilika, ako ih se pravilno usmjeri, a za veliki dio njih ovo može biti prilika, kroz transfere za nezaposlene i samozapošljavanje.

 

Pred desetak godina, jedan ugledni njemački poslovni čovjek pitao je našeg kolegu, sjajnog stručnjaka: "Zašto Hrvatska ne želi uspjeti? Zašto bježi od uspjeha?" Da, ZAŠTO?                                                                              

 

                                                                                      S poštovanjem

 

                                                                          Želimir Čizmić, upravitelj

 

Vezane vijesti

TELEFONSKA SJEDNICA: I Rusi zainteresirani za Kupare
Pet investitora zainteresirana za obnovu Kupara, među njima i Braniteljska zadruga Mir iz Mlina

Najčitanije (7 dana)

Investitor u Kupare iznenađen izjavama ministra Marića
Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije na sajmu Panorama World Festival u Stockholmu
Sajam u Pragu: Česi sve zainteresiraniji za jug Hrvatske


Izdavač:

Župski portal d.o.o.
Put za Petraču 1
20207 Mlini

Impressum:
Kate Šutalo Cvjetković, glavna urednica

© Župski portal d.o.o.
ISSN 1849-1863


Kontakt:

tel/fax +385 20 411 896
mob. +385 98 345 900

e-mail: info@zupskiportal.hr

Marketing:
e-mail: marketing@zupskiportal.hr

Uvjeti korištenja


Početna
Aktualno
Župa
Grad
Konavle
Županija
Zanimljivosti

Ove stranice koriste tzv. kolačiće kako bi osigurale bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći naše stranice slažete se s korištenjem kolačića. Pročitajte više: Uvjeti korištenja