Ponedjeljak, 20. kolovoza 2018.



Početna


Aktualno


Župa


Grad


Konavle


Županija


Zanimljivosti

Mali oglasi

Početna / Zanimljivosti /

Naračini zadovoljavaju želju za užitkom

21.10.2013.


Vrijeme je narančina, voćki koje imaju višestruke zdravstvene koristi – smanjuje rizik od pojave raka, potiču mršavljenje ...

 

Mogu smanjiti rizik od raka

Narančini mogu smanjiti rizik od raka jetre. Naime, japanski stručnajci, otkrili su da ljudi koji imaju kronični virusni hepatitis mogu smanjiti rizik od razvoja raka jetre ako piju sok od svežih naračnina. U jednogodišnjoj studiji 30 sudionika koji su imali virusni hepatitis konzumiralo je napitak koji sadrži sok narančina na dnevnoj bazi, te na koncu nisu imali nikakve znakove raka jetre. Za razliku od njih, među 45 učesnika koji nisu pili napitak od mandarine, 8,9% razvilo je rak jetre, prenosi Net.hr.

 

Dobar su izvor vitamina C

Narančini vam mogu dati i do 80% potrebnog dnevnog unosa vitamina C. A vitamin C je višestruko koristan, na primjer u borbi sa slobodnim radikalima. To su molekule s neparnim brojem elektrona koje traže svoj par ‘krađom’ elektrona iz stabilnih slobodnih radikala. Ovo uzrokuje lančanu reakciju, tj prelaz stabilnih slobodnih radikala u nestabilne, što na kraju može dovesti do tjelesnog oštećenja, kao što su oštećenja proteina i DNK. Antioksidansi pomažu spriječiti ovu lančanu reakciju i zaustaviti oštećenja, a to, između ostalog, jača i imunitet.

 

Utiču i na kolesterol

Antioksidansi u narančinima mogu sniziti nivo ‘lošeg’ kolesterola. To postižu boreći se protiv slobodnih radikala koji oksidiraju kolesterol, pa se on lako nakuplja na zidovima arterija. Nakuplja li se kolesterol, krv se usporeno kreće u arterijama, što može povećati rizik od visokog krvnog pritiska, moždanog udara, bolesti srca te oboljenja jetre.

 

Pomažu na gubljenju težine

Narančini su izvor dijetalnih vlakana, čak 3 g vlakana na 100 g. A redovno uzimanje vlakana pomaže da duže osjećate sitost. Znači, djeca i odrasli trebaju uzeti oko 20 g vlakana dnevno. Međutim, možda ćete morati uzeti i više, zavisno o količini kalorija koje konzumirate. Naprimjer, muškarci i tinejdžeri će možda morati pojesti oko 30-35 g vlakana dnevno. Jedući narančine zadovoljit će dnevnu potrebu s užitkom.

 

Najčitanije (7 dana)

Časna iz Postranja uskoro na časti oltara
KOBNA NOĆ: Troje mrtvih na prometnicama juga Hrvatske
"Velika povijest dubrovačke glazbe" dr. sc. don Miha Demovića predstavljena u Sponzi


Izdavač:

Župski portal d.o.o.
Put za Petraču 1
20207 Mlini

Impressum:
Kate Šutalo Cvjetković, glavna urednica

© Župski portal d.o.o.
ISSN 1849-1863


Kontakt:

tel/fax +385 20 411 896
mob. +385 98 345 900

e-mail: info@zupskiportal.hr

Marketing:
e-mail: marketing@zupskiportal.hr

Uvjeti korištenja


Početna
Aktualno
Župa
Grad
Konavle
Županija
Zanimljivosti

Ove stranice koriste tzv. kolačiće kako bi osigurale bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći naše stranice slažete se s korištenjem kolačića. Pročitajte više: Uvjeti korištenja