Do kraja studenog trebala bi u promet biti puštena posljednja izgrađena dionica autoceste koja spaja sjever i jug Hrvatske. Dionica Vrgorac - Ploče jedna je od najskupljih, a istovremeno i prva koja plodnu dolinu Neretve spaja s ostatkom Hrvatske. Krupni radovi na posljednjoj dionici autoceste koja spaja sjever i jug Hrvatske završili su. U tijeku je ušminkavanje. 'Tijekom 11. mjeseca obavimo sve tehničke preglede kako bi se moglo odlučiti o datumu otvaranja dionice', rekao je glavni inženjer projekta Anto Filipović.
Dionica je duga 17 i pol kilometara. Spaja Vrgorac i granicu s BiH te izbija na Ploče. '70 posto je u objektima, u njoj su tri tunela, tri velika vijadukta puno je još usjeka, ogromni zemljani radovi tako da sama količina radova govori o cijeni', kaže Filipović. A cijena joj je oko 1,6 milijardi kuna, kaže ministar Hajdaš Dončić.
Mještani Ploča jedva čekaju autocestu. Za njih je, kao i za Metković, jednako važna povezanost s BiH kao i s ostatkom Hrvatske. No, mnogi što prije priželjkuju i produžetak te ceste. 'Nadamo se da će se ostvariti ostali planovi koji su vezani za cestu do Dubrovnika', kaže gradonačelnik Metkovića Božo Petrov.
Od ostvarenja želja za sada ništa. 'Hipotetski trebalo je izgraditi autocestu samo do Splita, a dalje graditi brze ceste jer nije dovoljna veličina prometa i neće biti. Planovi daljnje izgradnje autocesta su tek od 2030. do 2050.', kaže ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Autoceste se, uvjerava ministar grade radi gospodarstva, a mi smo, kaže, gradili gdje nema potrebe. 'Mi smo se fokusirali na dva mjeseca sezone i tu dolaze svi problemi', dodaje ministar.
Dionica Vrgorac - Ploče posljednja je južna dionica koja je izgrađena. Vožnja od Zagreba do krajnjeg izlaza plaćat će se oko 230 kuna.
Dnevnik.hr