Članica Odbora za promet i turizam u Europskom parlamentu, Dubravka Šuica, nedavno je reagirala na apele iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) vezane za budućnost hrvatskih hotelijera. Pismeno je upozorila Komisiju na propuste Direktive o paketu aranžmana i potpomognutih putnih aranžmana te je tražila ponovno razmatranje Direktive kako se ne bi ugrozila budućnost hrvatskog i europskog sezonskog turizma. U pismu je istaknula da se hrvatski turizam nalazi u najvećem problemu od svih država članica EU s obzirom na sezonalnost turizma i smještaj u hotelskim kapacitetima. ''Zašto Komisija dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca u Direktivi o pravima potrošača koja se odnosi na zrakoplovne kompanije dok u Direktivi o paket aranžmanima ne dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca? Smatram da je to diskriminatorno i da potencijalno može naštetiti hrvatskom i europskom turizmu'' upitala je Komisiju Šuica.
''Komisija želi istaknuti da se pravo raskida sadržano u članku 10. stavku 1. prijedloga direktive primjenjuje isključivo na paket-aranžmane, a ne na uobičajene rezervacije hotelskog smještaja. Njime se ne „žele u praksi ukinuti posebne promotivne akcije hotelijera”, a članak se primjenjuje bez obzira na organizatora paket-aranžmana, bio to organizator grupnih putovanja, zrakoplovni prijevoznik ili hotel. Njime se, međutim, putnicima daje općenito pravo na raskid ugovora o putovanju u paket-aranžmanu uz primjerenu nadoknadu. Nakon odobrenja Vijeća, sada je na suzakonodavcima da dogovore najprikladnija rješenja za novu direktivu'', odgovorila je u ime Komisije povjerenica Vera Jourova.
Podsjetimo, problematika je u tome da hotelijeri u Hrvatskoj nisu suglasni s odredbom čl. 10. prijedloga Direktive kojom se u praksi žele ukinuti posebne promotivne akcije hotelijera kao npr. rani ili kasni booking jer isključuju mogućnost raskida aranžmana na štetu kupca. Radi se o tome da inače promotivne akcije hotelijera nude određeni aranžman po cijeni znatno nižoj od regularne, ali bez mogućnosti raskida ugovora na štetu hotelijera.
Slična praksa postoji i u prodaji zrakoplovnih karata kada kupac odlučuje između više opcija. Usvajanjem ovakvog prijedloga za hotelijere bi se primjenjivala Direktiva o paket aranžmanima koja ne dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca, a za zrakoplovne kompanije Direktiva o pravima potrošača koja dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca.