Iako se završno izvješće francuskih konzultanata - čeka za 15 dana, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić potvrdio je za HTV da je Pelješki most dobio najviše bodova. Slijedi izrada studije izvedivosti za izgradnju mosta i pristupnih cesta, što bi moglo trajati od 6 do 8 mjeseci. Gradnja bi se trebala nastaviti 2015.
Ministar je to izjavio u Zagrebu nakon međuresornog sastanka stručnog Savjeta za projekt predstudije povezivanja teritorija RH na kojem su sudjelovali predstavnici Bruxellesa, resornih ministarstava iz RH i BiH, Hrvatskih cesta i konzultantske kuće SAFEGE, angažirane od strane EK za izradu predstudije. Predstavnici SAFEGE-a zaključili su kako je Pelješki most najbolje rješenje za prometno povezivanje teritorija RH. Konzultanti će sada svoj zaključak predstaviti Komisiji koja će u roku petnaestak dana, najvjerojatnije donijeti i službeno rješenje o pelješkom mostu kao najpovoljnijoj opciji, izvijestili su iz Ministarstva.
Ministar je, hipotetski, izjavio kako vjeruje da će, kad počnu pregovori s EK o sufinanciranju, Vlada i Hrvatske ceste biti spremne početkom 2015. za početak radova. Dodao je da bi Hrvatska tada, za razliku od dosadašnjih pokušaja pokretanja gradnje, imala za to osigurana sredstva. Radi se o iznosu većem od 220 milijuna eura, kaže ministar, ali dodaje kako ne može do konca sljedeće godine reći koliko bi i na koji način u financiranju sudjelovala EK. Idealno bi po njegovim riječima bilo kada bi Hrvatska mogla dobiti 75 posto sufinanciranja iz EU. Na pitanje je li BiH odustala od rezervi koje je imala u pogledu gradnje pelješkog mosta, odgovorio je da su predstavnici BiH dali određene komentare, te da su preostale formalnosti tehničke naravi.
Pomoćnik ministra za komunikaciju i transport BiH Izet Bajrambašić izjavio je dako su se sudionici sastanka 'jako dobro razumjeli' oko toga da studija predizvodljivosti mora biti profesionalno izrađena. Postoji dosta zajedničkih primjedbi i mi smatramo da konzultant od danas doživljava vrlo teške trenutke jer sve to mora napraviti kako treba. Bavili smo se biti stvari - tj. jesu li ulazni podaci studije onakvi kakvi trebaju biti', kaže Bajrambašić. Dodao je kako je novina sa strane BiH, da su njezini predstavnici danas postavili pitanje primjene Konvencije UN-a o pravu mora te da će to konzultant uzeti u obzir.
Na predstudiju o izvedivosti osvrnuo se u Opatiji i premijer Zoran Milanović. Naglasio je kako se ulaže napor da gradnju Pelješkog mosta financira EU, dodajući kako Hrvatska nema potrebnih nešto manje od dvije milijarde kuna. 'Hrvatska je svoju infrastrukturu izgradila kompletno sama, a to je skupo koštalo, s tim da su neki pridonijeli da to bude još skuplje', kazao je. Sad se očekuje od EU da financira jedan projekt koji povezuje Europu s Europom, a to ocjenjujem moralno opravdanim. Odluka će na kraju biti politička, a ja ću dati svoj doprinos, bez puno priče, bez lažnih otvaranja gradilišta i potpisivanje ugovora s izvođačima za koje nemate novaca. Sve smo to vidjeli i nećemo gledati opet', naglasio je Milanović.
U iščekivanju dugo očekivanih rezultata predstudije izvodljivosti izgradnje Pelješkog mosta članica Europskog parlamenta Dubravka Šuica govorila je u Europskom parlamentu na plenarnom zasjedanju o europskom projektu koji Komisija nije klasificirala kao europski, nego kao nacionalni, hrvatski projekt.
"Ne čini li vam se paradoksalna situacija da morate dva puta pokazati putovnicu da bi došli iz jednog dijela EU u drugi dio, a istovremeno se zalažemo za mobilnost i jedinstveno tržište koje se temelji na slobodi kretanja ljudi, roba, usluga i kapitala? ", upitala je Šuica.
Šuica je još jednom ukazala problemu povezivanja jednog dijela EU koji nije otok, a koji nije povezan s matičnom zemljom, a niti s Unijom. Radi se o Dubrovniku i izgradnji mosta za kojega željno iščekujemo rezultate studije izvodljivosti.
"Očekujem od Komisije da ovaj projekt ne tretira samo kao hrvatski nacionalni projekt i vjerujem da će nam osigurati sredstva iz Regionalnog fonda i iz fonda Schengen facility," rekla je Šuica.
U Strasbourgu je Šuica iskoristila trenutak kako bih kolege EU parlamentarce iz svih krajeva Unije upoznala s problemom prometne izoliranosti Dubrovnika i samim time diskontinuiteta EU jer koliko željeli da BiH što prije ispuni kriterije za pridruživanje, toliko to nije realno uskoro očekivati.
"Uvjerena da ćemo zajedničkim naporima, ovaj davno započeti Pelješki most izgraditi, te da će s punim pravom nositi naziv Europski most," zaključila je Šuica.