Nakon što je početkom srpnja povisilo plaće pomorcima, prvi put nakon prošlogodišnjeg smanjivanja, poslovodstvo “Atlantske plovidbe” na čelu s kap. Perom Kulašem iduće godine moglo bi stupiti u pregovore sa Sindikatom pomoraca Hrvatske vezano uz očekivani porast ITF-ovih minimuma za dohotke članova posade.
- Točno je da smo od 1. srpnja vratili dio prethodno smanjene plaće. Povećali smo postojeća primanja pomoraca za pet posto, a prvim časnicima palube i stroja za 10 posto. Budući da na tržištu trenutačno vlada deficit kvalitetnog kadra, mi također vjerujemo u da će se ITF-ovi minimumi u bliskoj budućnosti povećavati. Međutim, ne očekujemo skori dodatan pritisak radi povećavanja osobnih dohodaka, jer su primanja pomoraca u našoj kompaniji uvijek bila iznad propisanih minimuma - tvrdi prvi čovjek dubrovačkog brodara.
Kakvi su vam daljnji planovi s posadama? Naime, smatramo da Hrvatska ima dovoljan kapacitet za nižu posadu i časnike, a na vašim brodovima plove i Filipinci.
- “Atlantska plovidba” je uvijek isticala da su joj prioritet naši pomorci, osobito u časničkim zvanjima, ali s naglaskom na kvalitetu kadra. Nažalost, uz manjak na tržištu rada primIjećen je nagli i izniman pad kvalitete naših pomoraca. Nisam nostalgičar za prošlim vremenima, ali moram primijetiti da su naši ljudi ranije provodili cijeli život u pomorskom zvanju, a uz takve stavove u pravilu je dolazila i odanost i neupitna posvećenost poslu. Danas smo svjedoci da se mladi ljudi vrlo teško odlučuju cijeli svoj život provesti na moru, pa u tome vide samo prolaznu stanicu koja će im trenutačno omogućiti da dođu do većih materijalnih sredstava.
Za razliku od njih, filipinski pomorci već godinama stalno ulažu u sebe, značajno su napredovali na stručnom planu i trenutačno su prva pomorska nacija na svijetu. Kad se takva želja poveže s iznimnim osjećajem za disciplinu i poštivanje hijerarhije, treba vam samo dobar lider na brodu u vidu zapovjednika, upravitelja ili prvih časnika, pa uspjeh neće izostati.
U floti “Atlantske” plovi 18 brodova, kakvi su vam planovi za gradnju ili kupnju novih brodova?
- Nažalost, svjedoci smo dosad najdublje krize pomorske industrije u svim sektorima. Prošlo je pet godina od početka recesije i bankrota “Lehman Brothersa”, a pravi oporavak vozarina još se ne događa. Kompanije su iscrpile svoje rezerve i poslovanje postaje vrlo teško. Ipak, vjerujemo da će posljednji kvartal ove godine i iduća godina biti prekretnica, te da će vozarine ipak polako početi dobivati pozitivnije predznake, a oporavak će biti spor i polagan. Shodno mogućnostima, nastojat ćemo obnavljati flotu modernim i novim brodovima. U tom smjeru ide i naša narudžba dva plus dva broda, pojedinačne nosivosti 38.800 tona, čije isporuke očekujemo tijekom 2015. i 2016. godine. Radi se o brodovima tipa “green dolphin”.
Koliko su vaši pomorci pretrpjeli nezgoda tijekom 2012. i 2013. godine, uključujući i bolest koja je uzrokovala iskrcavanje i prekid ugovora? Što poduzimate da se unaprijedi siguran rad posada?
- Tijekom 2012. godine imali smo tri prekida ugovora nastalih zbog nezgoda i 17 prekida ugovora zbog odlazaka pomoraca na bolovanje. U nijednom slučaju bolovanja nisu bila uzrokovana ozljedom ili nezgodom na radu. Nakon svake nezgode poduzimaju se trajne popravne radnje koje će dovesti do smanjenja rizika da se ista ili slična nezgoda dogodi na tom ili drugom brodu kompanije. To uključuje promjenu procedura, dodatnu obuku posade, ciljane treninge i seminare, izvještavanje svih brodova u floti o pretrpljenoj nezgodi s uputama kako ih spriječiti.
Budući da “Tankerska plovidba” na svoje brodove uvodi sustav ukrcaja po dvojice vježbenika palube i stroja, kakvu inicijativu provodi vaša kompanija?
- “Atlantska plovidba” oduvijek je na svojim brodovima školovala mlade pomorce. U pojedinim trenucima znali smo imati i po šest i više pripravnika po brodu. Stoga, nemamo nikakvu novu inicijativu i politiku zapošljavanja kadeta i asistenata, ona je kod nas oduvijek prisutna. Nažalost, nama se događa da mi vježbenike primamo na brod, ulažemo u njih, školujemo ih i podučavamo da bi većina njih u konačnici otišla na strane kompanije koje u principu ne zapošljavaju pripravnike radi izbjegavanja dodatnih troškova.
Ove stranice koriste tzv. kolačiće kako bi osigurale bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći naše stranice slažete se s korištenjem kolačića. Pročitajte više: Uvjeti korištenja