Jedino rješenje za prometne probleme gužvi i čepova na magistrali, koji su zajednički Dubrovniku i Župi dubrovačkoj izgradnja je brze ceste od Dubrovnika do Debelog Brijega. O izgradnji te ceste puno se priča, ona se veće godinama najavljuje, a iako ju je Vlada još na sjednici u Dubrovniku uvrstila među strateške projekte, početak radova još je očito daleko.
- U dogovoru s Hrvatskim cestama organizirali smo i javno predstavljanje Studija izvedivosti koridora brze ceste Dubrovnik - Crna Gora s naglaskom na koridor kroz Župu dubrovačku. Premda predstavljanje Studije nije bila zakonska obaveza Općina Župa dubrovačka željela je upoznati stanovnike s predloženim koridorima kako bi se iznašlo najbolje rješenje. Svi smo se složili da je potrebna izgradnja još jednog pravca kroz Župu dubrovačku, a to najbolje pokazuju brojke, a brojke su egzaktne i neumoljive jer podaci s brojača prometa na Grudi, u Kuparima i u Zatonu pokazuju kako je uzrok problemu, odnosno gužvama lokalni, a ne tranzitni promet. - rekao je pročelnik jedinstvenog Upravnog odjela u Općini Župa dubrovačka Jure Marić za Dubrovnikpress.hr.
Kad je u pitanju izgradnja brze ceste Dubrovnik - Debeli brijeg Marić ističe kako su od četiri rješenja, za župu najprihvatljivije prvo i četvrto.
- Prvo i četvrto rješenje trase ocijenjeni su prihvatljivima za daljnju razradu, unesena su i u Izmjene i dopune Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije. Prema prvom rješenju koje je trenutno u Prostornom planu, cesta prolazi od Šumeta gdje završava tunel koji se spaja s magistralom poviše Grada, pa tunelom kroz brdo Parež, uz samu granicu s BiH, poviše svih gornjih župskih sela i spušta se na Soline. Ovo rješenje ima tri čvora, jedan iz Kupara, drugi u Gajinama i treći u Solinama. - pojašnjava Marić.
- Četvrto rješenje je na najnižoj visini i izlazi tunelom ispod Donjeg Brgata, prolazi iznad naselja Čelopeci, penje se prema Gajinama te tunelom ispod Baletića dolazi iznad naselja trasom koja je praktički jedina moguća u svim razmatranim varijantama. Ono što je Općina inzistirala, a Studija potvrdila jest da se radi o dvotračnoj, a ne četverotračnoj cesti te važnosti priključaka koji zajedno s pristupnim cestama moraju biti dio projekta upravo kako bi nova cesta služila i lokalnom stanovništvu. - kazao je Marić.