Jadrolinija je poništila u siječnju raspisan natječaj za gradnju tri nova električna putnička broda, opremljena dizel-generatorima, objavljeno je na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave. Jedan od tih brodova na električni pogon trebao je doći i u dubrovački akvatorij. Bilo je planirano da preuzme liniju Dubrovnik – Kalamota – Lopud – Šipan, te zamijeni 60 godina staru Postiru. Taj vremešni brod, dok je na remontu, tijekom ljeta mijenjaju drugi Jadrolinijini katamarani, što izaziva nezadovoljstvo mještana Elafita.
Kako donosi Novi list, predsjednik uprave Jadrolinije David Sopta je rekao kako će novi natječaj biti raspisan u najkraćem mogućem roku.
„Na javnom natječaju prikupili smo ponude sedam ponuđača, ali niti jedno brodogradilište nije zadovoljilo sve tehničko-pravne uvjete natječaja. Zbog toga je natječaj poništen, a uskoro ćemo objaviti novi, sve u skladu sa smjernicama javne nabave, rekao je Sopta za riječki Novi list.
Podsjetimo, procijenjena vrijednost brodova je ukupno 45 milijuna eura, odnosno 15 milijuna eura po brodu, od čega će 65 posto biti osigurano bespovratnim europskim sredstvima.
Na pitanje hoće li sufinanciranje biti ugroženo poništavanjem natječaja, koje će neminovno značiti i kašnjenje početka gradnje brodova, Sopta je odgovorio kako je, bez obzira na poništenje natječaja, projekt i dalje u predviđenim rokovima te da sufinanciranje neće biti upitno.
Brodovi su, prema poništenom natječaju, trebali biti dugi maksimalno 52 metra, široki najviše 12, s kapacitetom prijevoza 389 putnika i osam članova posade. Predviđena trajnost baterija za pogon broda mora biti minimalno osam godina, u uvjetima plovidbe na državnoj liniji Dubrovnik – Suđurađ.
žp