Turistički sajam FITUR 2014. od 22. do 26. siječnja koji se održava u španjolskom glavnom gradu Madridu, obići će oko dvjesto tisuća posjetitelja. Jučer ga je otvorio španjolski prijestolonasljednik, koji je obišao izlagačke paviljone. Prva tri dana sajma namijenjena su poslovnim posjetiteljima, dok je vikend rezerviran za široku publiku. Španjolski turisti već dobro poznaju našu zemlju pa uz Dubrovnik koji je zasigurno najpoznatiji, zainteresirani su i za druge dijelove obale, otoke, nacionalne parkove, središnju Hrvatsku te Istru i Kvarner. Španjolski turisti vole kulturne i prirodne znamenitosti i prirodne ljepote, stoga je najčešći izbor ovih gostiju kombinirani odmor „Fly&drive“ koji ima pruža mogućnost obilaska većeg dijela Hrvatske.
Gotovo devet tisuća kompanija raspoređenih u osam paviljona, koje predstavljaju 165 zemalja i regija, što predstavlja šest posto više izlagača nego lani, na površini od 54 tisuće metara četvornih, odnosno pet posto manjoj nego prošle godine – osobna je to karta velikog turističkog sajma FITUR 2014. čije trideset i četvrto izdanje u Madridu traje do 26. siječnja.
Hrvatska turistička ponuda predstavlja se na štandu od 93,5 m2, a uz Hrvatsku turističku zajednicu kao nositelja izlaganja sudjeluje i sedam suizlagača – putničke agencije Adriana travel, Abacus Tours, Amathus Travel, Kompas Zagreb, Nave Travel te turističke zajednice grada Zagreba i klastera središnje Hrvatske .
Španjolska je na putu izlaska i recesije i nalazi se u razdoblju oporavka, što je za turističku industriju od posebne važnosti. Interes za Hrvatsku je konstantan, a nakon dvije godine zastoja u prometu sa španjolskog tržišta ova bi godina mogla donijeti bolja ostvarenja. Takva su predviđanja temeljena na informacijama o dodatnim kapacitetima na avio – linijama prema Hrvatskoj, odnosno planirano je povećanje kompanije Iberia od trideset i jedan posto iz Madrida, te dodatna sjedišta na letovima Vuelinga iz Barcelone za Split, Zagreb i Dubrovnik, a bit će i povećanja charter letova tour operatora.
Prema riječima direktorice predstavništva HTZ u Madridu, Sanje Jelić Danda na sajmu Fitur ove godine primjećuje se optimizam i pozitivna atmosfera što svim izlagačima potvrđuje interes Španjolaca za putovanjima u inozemstvo, te se očekuje povećanje ugovorenih poslova za 2014. Značaj FITUR-a leži i u tome – naglašava Jelić Danda - što se na ovom sajmu razvijaju i poslovi s dalekim južnoameričkim tržištem, te se na štandu Hrvatske u potrazi za informacijama i kontaktima bilježe posjeti sve većeg broja brazislkih agenata, a poznato je da je iz Brazila u Hrvatskoj lani ostvareno povećanje od 75 posto dolazaka.